Monday, March 15, 2010

Ulang Bulan Perkahwinan - 1 Bulan

Alhamdulillah, pejam celik..pejam celik sudah 1 bulan usia perkahwinan aku dengan suami. Dalam 1 bulan ini, banyak jugalah benda baru aku-suami kena belajar sedikit demi sedikit. Maklumlah, sebelum ini tinggal rumah asing-asing tapi sekarang sudah serumah, sebantal, sebilik bla..bla..bla jadi makin banyak ragam masing-masing yang baru diketahui. Proses mentranformkan diri pun perlu pada masa yang sama. Sebelum ini, aku malas memasak tapi bila sudah berlaki kenalah rajin-rajinkan diri ke dapur sedangkan aku sendiri blur nak masak apa tiap kali ke dapur. Aku pun tidak suka basuh-basuh pinggan mangkuk jadi terpaksalah suami aku yang bersusah payah selepas tiap kali aku selesai memasak atau makan bersama. Masing-masing kena pahamlah tugas masing-masing.

Alam perkahwinan, memang satu dunia yang indah tapi memerlukan banyak pengorbanan, persefahaman, tolak ansur, kepercayaan dan diplomasi dalam merealisasikan keindahannya. Aku memang cetek dengan ilmu-ilmu rumahtangga jadi banyak perkara perlu belajar. Syukur kerana dikurniakan seorang suami yang dapat mengajar aku walaupun aku agak slow. Terima kasih kerana sudi bersabar degan kerenahku setiap hari wahai sang suami. Sempena genapnya usia pernikahan kita yang 1 bulan ini, aku akan cuba memperbaiki diri dari semasa ke semasa. Aku harap sang suami pun sama, jangan asyik bergelumang dengan perangai lama zaman sebelum aku ada di sisimu. Harap kita dapat bekerjasama dengan jayanya.

Terima kasih dan sesungguhnya aku sangat menyayangi kamu wahai sang suami. Semoga kamu juga begitu...


Selamat Ulang Bulan ke 1 Bulan

0 comments:

 
Related Posts with Thumbnails