Friday, March 19, 2010

Ubat Paling MUJARAB Bagi Semua Penyakit?


Ada ke ubat yang hebat ini? Boleh menyembuhkan segala macam jenis penyakit yang akhir-akhir zaman sekarang? Setahu aku, tidak pernah pula dengar di media-media isu ubat-ubat yang pelik lagi canggih macam ini. Baru-baru ini, aku ada terbaca satu laporan berita pasal 'Profesor Gila' yang menghasilkan ubat-ubat untuk pelbagai jenis penyakit. Hmmm..hanya orang yang hebat dan berani macam 'Profesor Gila' saja yang boleh keluarkan produk racun macam itu, mengancam nyawa para pengguna yang semuanya main sapu, pakai telan semua yang dibeli..kononya mujarab sangatlah. Aku bukan hendak mengutuk perbuatan tidak bertanggungjawab 'Profesor Gila' tetapi isu yang aku ingin utarakan ialah tentang kewujudan ubat yang mujarab untuk pelbagai penyakit. Agak-agak, ada ke?

Dulu, aku sendiri tidak percaya dengan fakta ini sehinggalah aku mengalaminya sendiri sekarang. Malu juga sebenarnya ingin meluahkan apa yang terjadi tetapi untuk berkongsi dengan mereka yang sudi melawat blog aku, apa salahnya. Ubat ajaib ini memang wujud, aku pun masih mamai-mamai..macam mana aku boleh jumpa ubat ini. Mesti semua pun hendak tahukan..kan..kan??

Ubat ajaib itu ada dalam diri kita sendiri, dalam setiap individu tetapi di mana ye? Mesti semua pernah jumpalah tetapi buat-buat jual mahal pula. Apa ye ubat ajaib? Sila baca sehingga habis entry ini..






CINTA..itulah ubat ajaib bagi segala penyakit. Ia mungkin tidak menyembuhkan sepenuhnya penyakit seseorang tetapi CINTA amat berkuasa merawat pelbagai jenis penyakit. Tidak percaya? Tengok sajalah drama, filem dan lagu-lagu pada hari ini..semua berkisar pasal CINTA. Jika dalam filem dan drama, orang yang sepatutnya nazak yang kita tengok sudah nyawa-nyawa ikan..confirm mati tiba-tiba boleh hidup kembali, tersengih-sengih siput tanda bernyawa kembali. Mengapa? Semua sebab CINTA. Bukankah pelik rawatan yang dilakukan oleh CINTA?

Aku sendiri mengakuinya hanya setelah aku belajar untuk menCINTAi seseorang yang bergelar suami kepada aku sekarang. Sebelum ini, aku hanya tahu menCINTAi diri sendiri. Aku selalu memenuhi kehendak diri sendiri dan tidak mengendahkan perasaan dia. Aku selalu mengenepikan dia dalam keputusan soal hidup aku sedangkan dia masih setia memberi pandangan. Namun, semuanya telah berubah kini semenjak aku mula sedar yang aku sebenarnya sudah jatuh CINTA kepada suami sendiri. Tidak sampai hati untuk melukakan dia sebagaimana sebelum ini kerana sekarang aku adalah dia dan dia adalah aku.


Mengapa aku tiba-tiba tulis
entry ini? Hehehe..entahlah, tiba-tiba hati ini rasa hendak menulis isu ini. Tentang kehebatan CINTA. Alkisah bermula apabila aku main merajuk-merajuk dengan HUBBY semalam disebabkan dinner. Dek kerana perut yang lapar, badan yang letih dan kerja mengemas sebab hendak balik kampung hari ini dan ketidakprihatinan suami aku untuk beli makan malam sebagaimana yang dijanjikan telah membuatkan aku angin sekejap. Wahahahaha..rasa macam lawak, macam budak kecil pun ada juga. Tidak tergamak sebenarnya hendak memonyokkan muka depan HUBBY tapi dek kegeraman, aku buat muka se10 sampailah dia pujuk dan aku puas hati. Tidak baik sungguh aku tetapi itulah hakikatnya, semuanya kerana CINTA lalu aku pun maafkanlah HUBBY yang sudah mati akal. Dan kerana CINTA jugalah, suami aku terhegeh-hegeh pujuk aku semula. Terhegeh-hegeh ke?

Apa pun, aku sangat menyayangi dan menCINTAi HUBBY sebagaimana perasaan dia terhadap aku. Peace no war!


3 comments:

mr. lordis (filmhoror) said...

bagus sekali artikelnya, thx for share

ceri merah said...

wlcome..sudah follow kamu..horrow muvi, i loike!

DaHLia said...

sis sangat setuju...thanks 4 sharing..
sb sis sendiri tiap bulan sakit...nak period jer sakit...
perubahan hormon....
ubatnya tau, hanyalah CINTA

 
Related Posts with Thumbnails