Tuesday, November 17, 2009

Bebelan Seketika

Salam dan pagi semua.Rasanya lama juga aku tak menulis di blog ceri merah,setakat update info sikit-sikit..berkongsi apa yang aku baca.Rasa kekok pula..hehe.Tanpa kita sedari,tinggal sebulan lebih saja untuk kita bagi tahun 2009 dan insyaallah akan melangkah ke tahun baru-2010!Bagaimana persiapan diri masing-masing?Azam tahun 2009 sudah tercapai ke?Ke tunda bawa ke tahun 2010?

Bagi aku,masih banyak yang aku nak buat sebenarnya dalam tahun 2009 tapi ada juga yang tak terbuat lagi.Maklumlah,komitmen di sekeliling agak menyesakkan kepala so terpaksalah aku tangguhkan apa yang aku nak buat?Apa yang aku nak buat tapi tak buat lagi?Hmmmmmmmm..Aku teringin sangat nak ada kereta sendiri+lesen sendiri+rumah sendiri dan semuanya sendiri.Setakat ini,alhamdulillah aku dapatlah realisasikan beberapa impian yang aku nak macam beli kereta-dapat sudah tapi aku tak pandai bawa lagi!!..Then,aku nak habiskan lesen tapi masih tiada kesempatan..Masih mengintai-intai tempat untuk sambung belajar memandu..hehe..Harap-harap dapatlah aku tamatkan pengajian dan dapat phd dengan cemerlang dalam memandu..ececeh.Tapi aku sedih juga sebab kereta aku sudah dicium orang even aku tak bawa lagi :( Adatlah berkereta memang lumrah cium sana sini.Belajar dari kesilapan.Pasal lesen kereta,kawan-kawan di luar sana tolong doakan ye..

Seterusnya,impian aku untuk memiliki rumah sendiri masih belum tercapai sebab duit simpanan aku gunakan semua untuk downpayment kereta so aku kena kumpul duit lagi untuk beli rumah pula.Aku bukan teringin sangat rumah besar,asal aku dapat berteduh dari hujan+panas+tidur+makan+rehat dengan aman cukuplah..So manalah tahu jika ada di antara pembaca di luar sana yang ingin membantu merealisasikan rumah impian aku..bolehlah hulurkan sumbagan-downpayment ke nasihat pinjaman perumahan ke nasihat peribadi ke amat dialu-alukan.Buat masa ini kumpul duit dulu sebab aku pun belum konfem lagi jadi mana boleh buat pinjaman perumahan..mungkin 2-3 tahun lagi bolehlah.Doakan ye!

Apa lagi ye impian yang tahun 2009?Aku ingat-ingat lupa lah..Tengah mencari-cari apa yang perlu direalisasikan untuk tahun akan datang..haha

1 comments:

my name is... said...

huhu...bnyk lagi yg xtercapai tahun ni..sambung tahun dpn ler ye..chayok2!!

 
Related Posts with Thumbnails