Tuesday, March 17, 2009

C.I.N.T.A

Ya Allah jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada
seseorang yang
melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah
kekuatanku untuk menyintaiMu

Ya Muhaimin, jika aku jatuh hati,izinkanlah aku
menyentuh hati
seseorang yang hatinya tertaut padaMu agar tidak
terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu...

Ya Rabbana ,jika aku jatuh hati jagalah hatiku
padanya agar tidak berpaling daripada
hatiMu.....

Ya Rabbul Izzati ,jika aku rindu ,rindukanlah aku pada
seseorang yang
merindui syahid di jalan Mu....

Ya Allah ,jika aku menikmati cinta kekasihMu janganlah
kenikmatan
itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di
sepertiga malam terakhirMu

Ya Allah ,jika aku jatuh hati pada kekasihMu jangan
biarkan aku
tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang
menyeru manusia kepadaMu....

Ya Allah jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu
jangan biarkan
aku melampaui batas sehingga melupakan aku
pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya
kepadaMu.......
Amin.....

Wahai sahabatku sekalian, sedarlah bahawa kita
hanyalah pelakon yang hina yang hanya mengikut skrip
yang telah diaturkan oleh-Nya....

0 comments:

 
Related Posts with Thumbnails