Thursday, November 13, 2008

Setiap Wanita Itu Cantik

Ketika Aku menciptakan seorang wanita
ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa
Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia
namun harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan
Aku memberikannya kekuatan dari dalam
untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan
yang seringkali datang dari anak-anaknya
Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar
ketika orang lain menyerah dan menagsuh keluarganya dengan
penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh
Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya
dalam setiap keadaan bahkan ketika anaknya bersikap
sangat menyakiti hatinya
Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya
dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk
suaminya untuk melindungi hatinya
Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa
seorang suami yang baik tidak akan pernah menyakiti isterinya
tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya
untuk berada di sisi suaminya tanpa ragu
Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan
Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia diperlukan
Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya
susuk yang ia tampilkan atau bagaimana ia menyisir rambutnya
Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya
kerana itulah pintu hatinya
tempat di mana cinta itu ada

0 comments:

 
Related Posts with Thumbnails